سال نو و کریسمس در ارمنستان

سفارت ارمنستان ویزا ارمنستان تور لحظه

قیمت سفر ارمنستان

کریسمس و سال نو در ارمنستان به عنوان دو رویداد مهم و محبوب جشن‌گری می‌شوند. در ارمنستان، جشن کریسمس برای اقلیت کاتولیک در تاریخ ۲۵ دسامبر جشن گرفته می‌شود و سال نو نیز در تاریخ ۱ ژانویه گرامی‌داشت می‌شود.

در جشن کریسمس، کلیساها برای مراسم خاصی باز می‌شوند و طرفداران دین کاتولیک در آن شرکت می‌کنند. در کنار این مراسم دینی، در شهرهای ارمنستان نیز مراسمات عمومی و جشن‌های خاصی در طول روز برگزار می‌شود. در این روز، کودکان شیرینی و شکلات دریافت می‌کنند و خانواده‌ها با هم در مراسمات شرکت می‌کنند.

در سال نو نیز، جشن‌ها و مراسمات خاصی در سراسر ارمنستان برگزار می‌شود. این شامل آماده‌سازی و تزئین درختان کریسمس، تعطیلات دولتی و غیره می‌شود. بسیاری از مردم ارمنستان در این روز با خانواده و دوستان خود دیدار می‌کنند و سفره‌ی پر از غذاهای محلی برای خوردن و شادی و خنده با همراه دارند.

فروشگاه‌ها و مراکز خرید در این روزها نیز با تزئینات و دکوراسیون‌های خاصی تزئین شده و پیشنهادات ویژه برای خرید و سفره‌ی سال نو داده می‌شود.

در کل، جشن کریسمس و سال نو در ارمنستان برای مردم این کشور بسیار مهم و محبوب هستند و فضای شادی، خوشحالی و همبستگی را فراهم می‌کنند.

Print Friendly, PDF & Email

همچنین ممکن است موارد زیر را بپسندید