با خوردن این نان ها عاشق گرجستان میشوید!

تور گرجستان ارزان

تور گرجستان

نان‌های گرجستانی یکی از مهمترین اجزای غذایی گرجستان هستند و در فرهنگ و سنت غذایی این کشور بسیار مهم هستند. با خوردن این نان‌ها شما می‌توانید به طعم و مزه فرهنگ و سنت غذایی گرجستان نزدیک شوید و از آن‌ها لذت ببرید. در زیر به برخی از معروف ترین نان های گرجستانی اشاره شده است:

  1. لاواش (Lavash): نانی سبک و نرم که با آرد، شیر، آب و نمک تهیه می‌شود و معمولاً به عنوان نان غذایی در غذای گرجستانی سرو می‌شود.
  2. پوری (Puri): نان پرطرفداری که با استفاده از آرد، شیر، آب، خمیر مخصوص، نمک و مخلوط کردن آن‌ها تهیه می‌شود. این نان عمدتاً در روستاها برای خوردن با خوراکی‌هایی مانند خرما و پنیر سرو می‌شود.
  3. تنوری (Toniri): نانی که با استفاده از خمیر، شیر، آب، نمک و آرد تهیه می‌شود و سپس در تنور آجری پخته می‌شود. این نان عمدتاً برای خوراکی‌هایی مانند پنیر سرو می‌شود.
  4. چاپاتی (Chapati): نانی که با استفاده از آرد، شیر، آب و نمک تهیه می‌شود و سپس در تنور آجری پخته می‌شود. این نان برای خوراکی‌هایی مانند مرغ کباب، گوشت کباب و مرغ تندوری سرو می‌شود.
  5. مچادی (Mchadi): نانی که با استفاده از آرد ذرت، آب، نمک و در بعضی موارد پنیر تهیه می‌شود و در تابستان به عنوان نانی خنک سرو می‌شود.
  6. شوشکا (Shotis Puri): نانی که با استفاده از آرد، شیر، آب، خمیر پودر و نمک تهیه می‌شود و سپس در تنور آجری پخته می‌شود. این نان برای خوراکی‌هایی مانند پنیر سرو می‌شود.
  7. کاچاپوری (Khachapuri): نانی که با استفاده از آرد، شیر، آب، خمیر پودر و نمک تهیه می‌شود و در داخل آن پنیر، تخم مرغ و سایر مواد تزیینی قرار داده می‌شود. این نان به عنوان یکی از غذاهای محبوب و مشهور گرجستان شناخته می‌شود.

با خوردن این نان‌ها شما به طعم و مزه فرهنگ و سنت غذایی گرجستان نزدیک شده و تجربه خوبی را از غذاهای این کشور خواهید داشت.

Print Friendly, PDF & Email

همچنین ممکن است موارد زیر را بپسندید